End User Services Portfolio management levert beheerdiensten aan haar klanten welke bestaat uit een volledig ingerichte werkplek met KA en BA functionaliteiten tot en met de achterliggende ICT infrastructuren. Alle diensten worden geleverd op basis van service-level afspraken en worden aan haar klanten doorbelast.
Als projectmanager heb ik vernieuwde diensten laten implementeren en migraties begeleid. Mijn activiteiten hadden vooral te maken met de diensten welke het kenmerk hebben als ‘bedrijfsbreed’ (veel klantcontact) en ‘bedrijfskritisch’ (raakt primaire proces).
Enkele uitgevoerde opdrachten:
– 2010: Projectmanagement implementatie en migratie 12000 eindgebruikers naar nieuw platform.
– 2010: Projectmanagement migratie bedrijfsbrede e-mailvoorziening (15K+ mailboxes). Zorgen voor continuïteit van functionaliteit op de werkplek, de PDA/Smartphone, de mailfunctionaliteit gekoppeld aan bedrijfsapplicaties of binnen klantgroepen- rekening houdend met productietijden, binnen- en buitenland.
– 2009-2010: Projectmanagement uitfaseren lokale data-opslag en adviseren en begeleiden van klanten in hun migraties naar SharePoint.
– 2009: Projectmanagement dienstontwikkeling, implementatie en migratie centrale dataopslag voor de klantgroepen HQ.
– 2009: Advies en implementatie van een Brievenmodule met workflows in SharePoint voor de klant Commercie.
– 2008: Klant commercie geadviseerd (workshop klantvraag, analyse en advies) over toepassing SharePoint/workflow ter ondersteuning van de roll-out van de nieuwe Postal Points.
– 2007: Advies en verantwoordelijk voor de implementatie van een Pilot Narrowcasting (MailChannel) voor Mail NL als afgenomen dienst van een externe leverancier met opgestelde servicelevels.
– 2007: Adviseren van User Management betreffende de aanschaf van een nieuwe tool voor gebouwbeheer. Haalbaarheid, ambities en kosten, baten toetsen.